For første gang i historien ble det i år arrangert landstreff i Norsk Sportsvogn Klubb, der medlemmer fra Østlandet, Trøndelag, Vestlandet og Sørlandet møttes på Gol. Lokalavdelingen imponerte med stort oppmøte; 18 biler og 32 personer.
Kjølig men oppholdsvær ved oppmøte Esso Sandmoen fredag morgen kl. 08:30. Dermed start med taket nede for de fleste. Etter litt instruksjoner fra turkomitéen (Marietta og Bjørn Dahn) gikk første etappe til Oppdalsporten med kaffe, kaker og frokost for de som ikke hadde rukket det før start.
Fra Oppdal kjørte vi til Hjerkinn og etter en kort oppsamlingsstopp videre av fra E6 mot Folldal, der vi besøkte Folldal Gruver. Her var det malmdrift fra 1748 til 1941, og i dag er det museum, butikk med mere på stedet. De mest eventyrlystne ble med på en togtur med guiding inne i gruva.
Neste stopp ble den flotte utsiktsplassen «Sohlbergplassen» ca. en halvtimes kjøring fra Folldal. Her er det bygget et flott og prisbelønt anlegg mellom trærne, med flott utsikt mot Atnsjøen / Rondane.
Dagens lunsj ble inntatt på Atnasjø Kafé, god hjemmelaget mat fra buffé. Etterpå gikk siste etappe over Venabygdsfjellet til Ringebu og videre oppover på Øyerfjellet til Hornsjø Høyfjellshotell. Her ble det tradisjonen tro 3-retters middag og påfølgende quiz før det var tid for å gå til sengs.
Lørdag morgen kjørte vi ned fra fjellet igjen og til Lillehammer, videre på RV 250 mot Dokka, RV 33 mot Bjørgo, E16 opp mot Leira (Fagernes) og så RV 51 til Gol og Pers Hotell.Da vi ankom ca. kl. 12:30 var de andre avdelingene på plass og godt i gang med grill-lunsjen. Denne ble tilberedt av Johnny Krosby, som ved siden av å være NSK-medlem også er med på grill-landslaget, som sikret seg en verdensmestertittel i BBQ i Memphis i år.
Etter maten var det Gympkana (enkel ferdighetskjøring i lav fart) på parkeringsplassen ved siden av hotellet. Her gjorde NSK Trøndelag seg meget godt bemerket, både med de (sannsynligvis) 2 raskeste tidene av samtlige (Bård Fallrø i Lotus Seven og Morten Tellefsen i Mazda MX-5) og konkurransens flotteste bil (Jan Husby i Jaguar E-type). Totalt ble det en 2. plass bak NSK Sørlandet.
Etter maten var det Gympkana (enkel ferdighetskjøring i lav fart) på parkeringsplassen ved siden av hotellet. Her gjorde NSK Trøndelag seg meget godt bemerket, både med de (sannsynligvis) 2 raskeste tidene av samtlige (Bård Fallrø i Lotus Seven og Morten Tellefsen i Mazda MX-5) og konkurransens flotteste bil (Jan Husby i Jaguar E-type). Totalt ble det en 2. plass bak NSK Sørlandet.
Da eksos og dekkrøyk hadde lagt seg ble plassen ryddet og vi fikk parkere bilene på plassen. Totalt var det da oppstilt i overkant av 50 biler rundt omkring hotellet, et imponerende skue som selvsagt tiltrakk seg en god del interesserte utover kvelden. Ettermiddagen var fri til valgfrie aktiviteter, noen valgte å sjekke ut hotellets gode spa-fasiliteter, noen inntok leskende dråper i baren mens den forhåndsannonserte shoppingen utgikk siden butikkene hadde stengt for dagen…