Høstens første innemøte var lagt til Lade Dekk. Nok en gang godt oppmøte; hele 23 medlemmer. Kurth fra Lade Dekk tok for seg dekk, mens Toralf fra Agip tok for seg de flytende produktene.
Kurth startet møtet med en orientering om firmaets historikk og organisasjon på Nyhavna. Totalt har Lade Dekkservice en omsetning på 50 mill. kr., fordelt ca. 50/50 på Nyhavna og Sandmoen (primært lastebildekk). De er nå tilsluttet en internasjonal paraplyorganisasjon, mye knyttet opp mot Bridgestone som står for 30% av omsetningen (mye lastebil). På personbil er Continental største leverandør. På vinterdekk anbefaler de vanligvis Bridgestone, og har som regel lager på de fleste størrelser for en sesongs omsetning.
En nyhet i år er et dekk fra japanske Bridgestone, som også eier Nokia. Blizzak-dekket hadde enorm suksess på 90-tallet, og er nå tilbake med et piggfritt dekk som skal ha svært gode egenskaper på is, snø og 0-føre. Continental anbefales som det beste piggdekket, med fastlimte pigger som skal sitte i hele dekkets levetid.
Agip, et oljeselskap med ny teknologi bl.a. på tjæresand, de lager høyteknologiske oljeprodukter til både Superbike og Formula One. Agips emblem er en hund med 6 føtter, hver fot symboliserer et av selskapets seks hovedområder. Foreløpig størst utstrekning i sør-europa, men spiser seg stadig nordover med retning Skandinavia. (Firmaet er i disse dager i ferd med å skifte navn til Eni, men logoen blir i stor grad bevart.)
Det ble mange spørsmål fra medlemmene, tydelig at både dekk og olje er to svært aktuelle områder.Både Kurth og Toralf viste store kunnskaper, noe som gjorde at det kom enda flere spørsmål.
En stor takk til Kurth og Lade Dekk for et meget interessant og trivelig møte, som måtte avbrytes av formannen klokken 21.30, en halv time på overtid.