Nå har vi lagt ut noen ord og bilder om weekenden, og ikke minst resultatene av NSKs uformelle Isbanemesterskap! 😉 Les artikkelen her. NB: Oppdatert med lengre rapport! Og artikkel i lokalavisen!
Dette var moro! 🙂 Til tross for en elendig vinter rakk isen på Golsfjellet akkurat å fryse nok før NSK skulle komme (dvs., BMW Norge hadde vært der i 2 dager før oss, men det var det første arr. denne vinteren)! Joda, isen holdt til rett etter lunch på søndag, men vi håper de fleste fikk kjørt nok likevel. Ja, og sol hadde vi både lørdag og søndag!
Fra NSKs side vil vi rette en stor takk til Espen og Henning, banemannskapet som ‘fulgte med’ baneleien – maken til blide og serviceinnstilte karer skal du lete lenge etter! Og selvfølgelig innehaveren selv, Knut Arne, som virkelig strakk seg så langt som mulig for å skape en trivelig weekend for NSKs medlemmer!
Om deltakerne er det bare å overbringe dommen fra Espen: Dette var en disiplinert, velkjørende og hyggelig gjeng! 🙂 Det var ekstra hyggelig at så mange hadde tatt med seg sine bedre halvdeler og barn, de så ut til å stortrives de også!
Det ligger i overkant av 400 bilder i Bildegalleriet! Video er lovet, vi legger den ut så fort vi får den! Diskusjon rundt arrangementet skjer i Forumet. Resultatene fra konkurransen finner du nederst på denne siden. En reportasje fra lokalavisen finner du her!
Lin har kommet med følgende rapport, litt fra sidelinjen 🙂
Takk alle sammen for en trivelig helg til fjells. Her kommer en liten rapport fra meg, så kan de som ikke var der blir grønne av misunnelse og resten av oss kan jo mimre litt. Jeg vil si at Gol virkelig gav mersmak. Nå var jeg med som ledsager/passasjer/assistent så jeg tar betraktningene derfra. Ergo er ikke dette noen førerrapport, men det er det mange som kan bidra med.
Vi bodde på hytte som hadde god plass, med soverom med gode senger, stue, kjøkken samt stor hems. Hytta var delt i to, og vi hadde en barnefamilie med tre barn og en katt som nabo og hørte ingenting til de. Vi hadde med oss to papegøyer, og naboene hadde ikke hørt dem heller. Mao bra lydisolert mellom seksjonene i hytteavdelingen.
Maten var nydelig, det ble servert treretters til middag både fredag og lørdag, og det var skikkelig mat som ble servert, mener å huske det var kalvestek og svin indrefilet som var hovedrettene, med nydelig suppe som forrett og god hjemmelaget dessert til slutt.
Golsfjellet viste seg fra sin beste side lørdag morgen med sol og det var helt vindstille på formiddagen. Vi var på banen klokken 09:30 og hadde førermøte og kjørte vel første heatet i gang klokken 10:00. Mange biler og mange ivrige sjåfører som ikke var helt klare for lunsj klokken 12:30, men det er ikke mulig å få tilfredsstilt adrenalinbehovet som har bygd seg opp i løpet av vinteren på 30 tullinger på 2,5 time Lunsjen var for øvrig buffet med både varm og kald mat med valgmuligheter for både liten og stor.
Banemannskapet var alltid behagelig tilstede, og sørget for å ligge fem minutter før oss i løypa til enhver tid. Derfor hadde Espen planen klar for avvikling av årets Isbanemesterskap, han stagget horden av ivrige deltagere på parkeringsplassen og sendte frem 1 og 1 deltager til startlinjen, hvor Jørn og Jarl hadde stålkontroll med hver sin stoppeklokke. Det var til enhver tid to biler på banen, 1 klar til start som ble sendt ut umiddelbart når første bil kom inn. Undertegnede var listefører og sykelig opptatt av hvem som ble sendt ut, slik at rett tid ble notert på rett plass. Av 33 startende var det ikke en eneste som tok en offpiste i løpet av turen, kun 1 bil som måtte ta en ekstrarunde pga stoppeklokke trøbbel (polvottsyndromet). Hele konkurransen var avviklet på 40 minutter! Med tanke på at rundetiden var rundt to minutter vil jeg klassifisere det som ganske knirkefritt. Jørn rakk også en runde tilslutt og den ellers så sindige samboeren min fikk så store horn at han holdt på å glemme å ta med meg på runden. Hornene ble ikke mindre etter at han fikk låne ”Blåbilen” til Bjørnar litt senere, og kom inn som en unge speeda på sukker med det bredeste fliret, stjerner i øya og konstaterte ”Jeg vil ha sånn”
Etterpå skulle det være puljevis kjøring på banen, men det perfekte eksemplar av en ”har’u sett’n”, type hvit og brun, hadde blitt med noen hotellgjester som var på tur. Den ville også være med å leke på banen, så Espen måtte fange inn bikkja til hotellet og transportere den tilbake dit den kom fra. Omtrent samtidig dukket det opp et NSK-medlem fra Gol på ski med et tilsvarende trekkdyr. I mangel av vinterbil hadde han spent på seg skia og bikkja og tatt seg en skitur på et par mil for å se og hilse på.
Kjøringen kom i gang, og sola var blitt borte, og ble erstattet av en ganske hissig vind som jobbet seg oppover i løpet av ettermiddagen. Da fant Morgan-eieren av det var på tide å kjøre toppløst! Altså uten tak, ikke klær, for han hadde den tøffeste skinndressen jeg noensinne har sett. Ganske imponerende, mens vi andre slet med å holde oss på beina, satt han og cruiset i åpen bil! Taket hans måtte barduneres fast til isen med et dekk for at det ikke skulle ta seg en tur på egenhånd.
Parkeringen foregikk innenfor selve banen på isen, og sjelden har jeg sett så menge interessante parkeringer. Det må nevnes at det var store områder med skøyteis og enorme parkeringsmuligheter samt overtall av biler uten pigg. Delvis kontrollerte landinger med diverse biler som endte ca 20 meter til venstre for der de egentlig hadde tenkt seg
Kjøringen ble avsluttet klokken 4 og noen tok seg en skitur, hvem andre enn den samme som cruiset rundt i åpen bil, mens andre testet sengen før middag og påfølgende premieutdeling i Fjøset. Det ble juging til langt på natt for flere og lange diskusjoner foran listene med tider. Og jeg skal ikke nevne hvem som forlot åstedet arm i arm med to damer som vi ikke hadde hatt med oss oppover
Søndag ble en ganske rolig